Hur reklamerar jag en produkt från e-handeln?

Här kan ni läsa om hur ni reklamerar en produkt

Reklamation

  • Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar din orderbekräftelse, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister.

  • Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstiftningen har du möjlighet att reklamera produkten. Anmälan om fel och brister hos produkterna görs via vårt reklamations/returformulär. Det måste ske inom rimlig tid (2 månader anses alltid rimlig tid) efter du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet eller bristen på varan.

  • För att returnera en artikel så anmäler ni returen via vårt returformulär. All returnering via vår e-handel sker via vårt returformulär. Ni kan fylla i reklamationsformuläret här.

Ni kan läsa mer om reklamationer här.


Vad händer efter att jag skickat in en reklamation?

Efter att ni har skickat in reklamationsformuläret kommer vi höra av oss med en personlig kontakt inom 48h (helgfria vardagar).


Vad ska jag tänka på när jag reklamerar en produkt?

För att vår support skall kunna hjälpa er så snabbt som möjligt behöver vi tydliga bilder på skadan. Tydliga närbilder på skadan och en bild på hela produkten så vi kan se vart skadan sitter. Vid synlig emballageskada vid leverans skall skadan dokumenteras innan av emballering.


Hur lång tid har jag på mig att reklamera en transportskada?

Inom 24 h från mottagandet av produkten.